This blog has moved to: www.studio-paars.nl

May 7, 2010

* Breitas

->I'm moving my blog; the new location of this post is Studio Paars - Breitas (in dutch)
->Mijn blog verhuist; de nieuwe locatie van deze post is Studio Paars - Breitas

+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+

Deze had ik nog niet laten zien. Het is een ouwetje, alweer twee jaar geleden dat ik hem heb afgemaakt.


Het was de bedoeling dat het een 'project bag' zou worden, oftewel een tasje voor mijn breiproject van dat moment, maar ik werd iets te enthousiast met de maten en nu is het maar mijn breitas geworden, waarin ik al mijn naalden, boeken en aanverwante zaken bewaar.

De buitenkant is van een linnen-achtig stofje dat ik een paar jaar geleden heb gekocht, en de binnenkant is van een oud gordijn. Ik had een stuk van het verschrikkelijk vieze geval afgeknipt omdat het zo'n dikke stof was, en ik wilde kijken of het nog iets was, maar de rest weggegooid. Maar nadat ik het stuk had gewassen en gedroogd kreeg ik daar wel erg spijt van. Het is namelijk super mooie stof, heel dik en vrij stijf, met goudachtige patronen erin. (Omdat het zo smerig was had ik dat eerder niet gezien.) Lekker oubollig maar wel mooi zo als voering.


Voor de schouderbanden heb ik me suf gezocht, maar ik kon niet vinden wat ik zocht. Tot ik bij de Action zag dat ze pakjes verkochten met riemen, met van die losse gespen eraan. Het materiaal en de kleur waren precies wat ik zocht, dus gesp eraf en voila, schouderbanden!


(Ik zie trouwens dat deze foto's gemaakt zijn voordat ik de knopen en knoopsgaten erop had gezet. Hij sluit bovenop met drie verschillende grote knopen in de kleuren van de stof.)

Ik ben er best trots op, mijn eerste zelfgemaakte tas en ook nog helemaal zonder patroon. De volgende gaat iets kleiner worden, en die ga ik ook wat beter verstevigen zodat ie kan blijven staan.

1 comment:

  1. Jij hebt ook een hele leuke tas gemaakt en ook zonder patroon, lees ik ;-) Knap hoor! Ik gebruik ook zelden een patroon, of een stukje ervan. Ik heb er nog eentje gemaakt en daar één voor één foto's van gemaakt, hij is nog niet helemaal af, maar zodra hij af is, zet ik hem op mijn blog. Leuk dat je me volgt trouwens!! Ik ga je zeker ook volgen! Groetjes, Nancy

    ReplyDelete