This blog has moved to: www.studio-paars.nl

November 30, 2010

Elfenslofjes

Elfenslofjes 1 by het groene kamertje
Elfenslofjes 1, a photo by het groene kamertje on Flickr.

Toen ik pas zwanger was van Kleine Broer kocht ik bij Sari een pakketje om zelf deze 'elfen' slofjes te vilten. Ik weet niet meer van wie het pakket was, alleen dat ze er inmiddels mee gestopt waren en dat het pakketje dus heel goedkoop was.

When I was only just recently pregnant with Little Brother, I bought a set of pattern and materials to wet-felt these 'fairy' slippers at Sari.

Elfenslofjes 2 by het groene kamertje
Elfenslofjes 2, a photo by het groene kamertje on Flickr.

Mijn eerste keer natvilten (afgezien van wat kralen dan). Ik was helemaal verliefd op het resultaat! Vond ze alleen wat groot, dus na eindeloos met de hand te hebben staan vilten heb ik ze ook nog even in de wasmachine mee laten draaien. Met goed resultaat.
Alleen toen maanden later de trotse eigenaar van de slofjes geboren werd, bleken ze toch niet te passen. Zijn voetjes konden de draai niet maken.
Maar als decoratie in de babykamer vind ik ze nog steeds geweldig ;)

It was my first try at wetfelting (besides some beads). I was totally in love with the results! They seemed to be a little on the small side though, so I decided to put them for a spin in the washing machine. With good results I must say.
But when the proud new owner was finally born a few months later, I found they didn't fit. His feet weren't too big, but I couldn't get them to make the twist to get into the slippers.
Purely decorational as they now sit in the nursery I still love them though :)

5 comments:

  1. Ze zijn inderdaad ontzettend schattig!!

    ReplyDelete
  2. Oh, wat ontzettend lief!! Veel te zonde om te dragen ;-)

    ReplyDelete
  3. Haha, ja misschien ook wel :)

    ReplyDelete
  4. wat een mooie kleur ! Ik ben toevallig op je blog terecht gekomen, en sta vol bewondering. Je hebt er een volger bij ! Groetjes uit Vlaanderen, rozemie

    ReplyDelete
  5. Wat jammer dat ze niet passen! Ze zijn echt heel erg leuk. Gelukkig heb je veel plezier gehad aan het maken.

    ReplyDelete