This blog has moved to: www.studio-paars.nl

October 30, 2011

Lapjesdeken deel ?!?

Oei, ik zag dat het al een jaar geleden is dat ik iets heb laten zien van mijn lapjesdeken!

Eerst heeft hij een tijdje stil gelegen... Ik had de 'top' af en alle spullen verder in huis: de vulling, de achterkant, speciale speldjes, garen: alles! En toen... toen durfde ik niet meer. Bang dat ik, als ik aan het doorstikken zou beginnen, alles zou verpesten.... Daar heb ik wel vaker last van, kennen jullie dit ook?

Ergens deze zomer heb ik mezelf een schop onder de kont gegeven en heb toch de quilt 'sandwich' gemaakt, en ben toen ook maar meteen begonnen met naaien. En ja hoor, de eerste twee stroken gingen niet helemaal goed, er zitten een paar foutjes waar de stof dubbel is gaan zitten, en het stomste is nu dat dit me helemaal niet kan schelen! Ik ben al lang blij dat ik er weer mee verder ben gegaan en trots op mezelf omdat ik het toch maar doe :) (een beetje liever zijn voor mezelf is iets waar ik de laatste tijd mee bezig ben en ik geloof dat het begint te werken!)

Het wordt wel steeds lastiger of er foto's van te maken, dus een foto van het geheel houden jullie tegoed tot hij helemaal af is en ik hem buiten kan leggen om er foto's van te maken, maar ik heb wel een paar W.I.P. foto's gemaakt.

WIP patchwork blanket 2011 october 30

Ik heb besloten om hem niet op de bestaande naden door te stikken ('in the ditch' quilten heet dat geloof ik) maar om hem aan beide zijden langs iedere naad door te stikken. Zo gaat dat eruit zien:

WIP patchwork blanket 2011 october 30

En ik ben me toch belachelijk trots op het resultaat! Ik ben zo blij dat het helemaal wordt wat ik in mijn hoofd had (anderhalf jaar geleden!).
Nu moet ie echt wel af voor de volgende verjaardag van Grote Broer. Ik mag dus wel opschieten...

5 comments:

  1. nou wees jij maar belachelijk trots hoor, want het ziet er heel erg gaaf uit! Hoop voor je dat je het op tijd redt!

    ReplyDelete
  2. Ziet er leuk uit en wat heerlijk als zo'n project na zo lange tijd eindelijk af is. (Vind ik tenminste). Fijne avond nog. Groetjes, Anne-Marie

    ReplyDelete
  3. wat een engelengeduld moet je daarvoor hebben!
    Volhouden!!! Gaat echt prachtig worden!

    ReplyDelete
  4. Wow, wat een prachtig resultaat! Niks mis mee hoor, jij kan gerust trots zijn op jezelf!!

    Hier nog zo iemand... die al tijden bezig is met een quilt en er maar niet aan durft te beginnen de voorkant aan de achterkant te stikken...

    ReplyDelete
  5. Bedankt!

    Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben ;)

    ReplyDelete